ProjectNoorder Expo
DoelAquisitie
Websitewww.jaarbeursroden.nl

Noorder Expo

Jaarlijks eind september is er een feestweek waarin het bruist van activiteiten. Deze activiteiten worden georganiseerd door enthousiaste vrijwilligers. Gedurende een paar jaar ben ik verbonden als teamlid bij de organisatie van de Noorderexpo. In eerste instantie als acquisitiemedewerkster en nu als coördinator podium Noorderexpo. Tijdens dit festival komen zo’n 25.000 bezoekers naar Roden. Een deel van deze bezoekers (15.000) bezoeken ook de Noorderexpo.

Eind september is de feestweek met vele activiteiten en vooral dagelijks veel muziek. In oktober kunnen we, als organisatie, dan even relaxen en in november hebben we de evaluatie en eerste brainstormacties. Gedurende het gehele jaar bereiden we ons voor op een fantastische week.

De Noorderexpo is een familie jaarbeurs waarbij altijd verschillende themapleinen zijn. Naast deze themapleinen hebben we onder meer verschillende interessante sprekers op het podium gehad, modeflitsen georganiseerd met een tal van ondernemers en lokale modellen. Tevens een dag met allerhande activiteiten op het gebied van vitaal ouder worden. Natuurlijk ontbreekt een gezellige horecaplein ook niet, tijdens de openingstijden spelen diverse artiesten op.

De opzet is in de afgelopen jaren succesvol verandert waardoor de bezoekersaantallen weer groeien. In de komende jaren gaan we ook een en ander aanpassen om het publiek te blijven verrassen. Zo willen we vanaf 2019 iedere ondernemer de kans geven om zijn bedrijf, product of dienst te laten zien. Zie onderstaande leaflet.

Uw eigen mini – event bij de NoorderExpo

Wist u, dat u gebruik kunt maken van ons of eigenlijk uw platform? Tijdens de NoorderExpo stellen wij een podium beschikbaar voor een demonstratie, lezing, (mode)show, workshop, interieur-of tuinadvies.

Er zijn een tal van redenen om dit zeker te doen! Op deze manier is uw product of dienst extra goed zichtbaar. Tevens kan het publiek direct persoonlijk horen, zien, ruiken of proevenhoe goed uw product is en wat de mogelijkheden zijn, welke problemen je op lost of hoe je iets maakt.

Voordelen bij gebruik van het NoorderExpo podium:

  • Door je product te laten zien, zal dit de potentiele koper aanzetten tot kopen.

Als een bezoeker geïnteresseerd  raakt in uw product en ‘live’ de mogelijkheden ziet zal deze persoon sneller in actie komen om uw product te kopen.
Tip: Zorg er tevens voor dat je iets unieks biedt! De belangstellende krijgt dan als eerstede kans om het product uit te proberen.

  • Door persoonlijke promotie krijgt uw product grote meerwaarde.

Door uw product of dienst te showen, ziet men snel de voordelen en hebben bezoekers na afloop een positief beeld. Veelal leidt dit ook tot directe (impuls) aankopen.

  • Een mini event zorgt voor loyale klanten.

Door meerdere malen persoonlijk contact te hebben creëer je meer binding. Klanten zullen daarna vaker bij uw bedrijf komen, dit is wat we noemen, emotionele merkbinding.

  • Sfeer en de beleving van de gast.

De x, y en z generatie willen beleving, een heldere boodschap, lekker eten, muziek en mensen ontmoeten. Bij en rondom het podium zijn voldoende gelegenheden om live en online zichtbaar te zijn. Natuurlijk zullen wij ook digitaal, onder meer door livestreaming, uw event promoten om de beleving nog grootser te maken.

Neem uw kans om via dit unieke marketingkanaal uw product te promoten. Een promotie van uw artikel, een modeshow, proeverij, metamorfose, interieurtips, tuintips of anderszins. Veel is bespreekbaar.

U mag de promotiewens kenbaar maken, voor 22 juli a.s., via de mail marjanwiersma@gmail.com onder vermelding van je naam en telefoonnummer of telefonisch via 06 – 53 878 133, Marjan Wiersma, zij zal podium wensen inventariseren en bespreken.

Voor 2019 zitten we vol, echter kom gerust met wensen voor NoorderExpo 2020.